Sunday, November 15, 2015

Granny Bag




Omdat ik deze tas zo mooi vind en ik toch nog een aantal bollen katoen van de Zeeman had liggen ben ik aan de slag gegaan. In een avond haakte ik 7 squares, en in totaal moest ik er 24 hebben. De squares haken erg snel, en omdat ik een haaknaald 5mm gebruik werden ze ook mooi groot. Maar toen ik eenmaal zo ver was om de tas in elkaar te zetten vond ik de squares toch wel erg groot. Te groot voor een tas eigenlijk. En toen bedacht ik me opeens dat ik al heel lang een heel groot kussen heb liggen (72x72cm), en opeens wist ik het: ik ga een mooie kussenhoes maken voor dat kussen. Dat betekent wel dat ik nog even door moet haken, want ik heb nu niet 24 squares nodig maar 50.
In de hoeken haakte ik trouwens in tegenstelling tot het patroon 2 lossen in plaats van 3. Dat vond ik iets mooier, zeker omdat ik met een 5mm haaknaald haak en ik de gaatjes niet te groot wil hebben. Ik kan niet wachten tot het kussen af is, en mijn kat ook niet want die heeft het kussen al in bezit genomen zoals je op deze foto op Instagram kunt zien.

Because I love this bag a lot I decided to start making it. I still had some yarn from the Zeeman-shop so in an evening I made 7 squares. I needed 24 for this bag, but the squares are easy to make. Because I'm using a 5mm crochet hook they became pretty big. Actually, they became too big for a bag. And that's when I remembered that I have a very large cushion in my closet (72x72cm), and all of a sudden I knew: I was going to make a cover for it with these squares. I do need to make some extra squares now, because I need 50 squares for the cover instead of the 24 I already made.
By the way, in the corners I did 2 chain stitches in stead of 3. I thought it looked better, especially now that I'm using a 5mm crochet hook and I don't want the holes to be too big. I can't wait until it's finished, and as you can see my cat can't wait either as you can see on this picture on Instagram.

3 comments:

  1. Looks like your cat is enjoying her new cushion cover. :-)

    ReplyDelete
  2. Het wordt vast een prachtig kussen. En met jouw mooie poes erop wordt het een extra mooi plaatje in huis.

    Veel haakplezier, Margaret

    ReplyDelete
  3. Grappig hoe je soms vol enthousiasme aan een project kunt beginnen en het dan toch iets heel anders wordt. 😄 De tas idd gaaf, maar de kussenhoes wordt vast ook heel mooi.

    ReplyDelete