Monday, February 13, 2012

About yarn


















Ik kreeg een email met de vraag welke wol en welke haaknaald ik gebruik voor mijn patronen. In principe gebruik ik altijd dezelfde wol: Drops Paris van Garnstudio. Daarbij gebruik ik een haaknaald 4 of 5, afhankelijk van wat ik wil maken.
Vandaag trouwens even geen link naar een patroontje. Ik had iets leuks in gedachten maar ben helaas de foto kwijt. Maar volgende week maandag volgt er zeker weer een!
Aanstaande zaterdag geef ik trouwens weer een beginnersworkshop bij Knottenwol in Delft. Heb je zin om mee te doen? Je kunt je nog aanmelden via info@knottenwol.nl

I got an email from someone asking me what yarn and what size crochet hook I use for my patterns. In principle I allways use the same yarn: Drops Paris from Garnstudio. I use that in combination with a crochet hook size 4mm or 5mm, depending on what I'm making.
I haven't been able to add a link to a new pattern today. I had something fun in mind but unfortunately I lost the picture somehow. But next week on Monday there wil definitely be another pattern on my blog!
By the way, there will be another workshop Crocheting for Beginners this Saturday at Knottenwol in Delft. If you like to join, you can still sign up by sending an email at info@knottenwol.nl

8 comments:

  1. Dank voor de tip ! Ik vraag mij ook altijd af welke wol het meest geschikt is ...

    ReplyDelete
  2. Please visit my blog, there's a bonus for you. Thanks Alsiva.

    ReplyDelete
  3. Wat toevallig! ik zat pas te denken dat ik jou dat eens wilde vragen!
    Ik haak ook bijna altijd met Drops Paris van Garnstudio, maar soms vind ik de kleuren net iets fletser dan ik zou willen. Ik dacht eigenlijk dat jij vast altijd haakte met een beetje meer glanzend katoen, maar niet dus. Heb je haakervaring met andere soorten katoen?

    Groetjes,
    Charlotte

    ReplyDelete
  4. I have an award for you over at my blog, if you would like to accept. If you don't participate in blog awards, that's fine, I just wanted to show you my appreciation for your blog.
    Elaine

    ReplyDelete
  5. @Charlotte nee hoor, ik haak altijd met katoen die niet glanst. Ik heb ook ervaring met andere katoen, dit is natuurlijk niet het enige wat prettig is. Een andere katoen soort is Rico Creative Cotton, en heel soms haak ik ook met Double Eight katoen.
    Vaak is het gewoon een kwestie van proberen wat je prettig vindt. Catania is op zich ook heel fijn, maar omdat ik dikkere katoen heel fijn vindt zal ik het niet snel gebruiken.

    ReplyDelete
  6. hoi hoi ,
    ik heb vandaag een award gekregen ik moest 15 medebloggers
    ook deze award toezeggen,en jij staat ook in mijn lijst,dus misschien wil je even naar mijn blog gaan om het te lezen,wil je niet meedoen ook geen probleem hoor,
    groetjes hester

    ReplyDelete
  7. Hoi mag ik je wat vragen is de drops paris goed te wassen? Groejes, Lucy

    ReplyDelete
  8. Hoi Lucy, om eerlijk te zijn weet ik dat niet. Ik heb het nog nooit geprobeerd. Misschien dat iemand anders die dit leest daar ervaring mee heeft?
    Groetjes, Annemarie

    ReplyDelete