Tuesday, December 21, 2010

My house




















The 'I Love My House'-garland (-: You can find it in my Etsy-shop

Twee jaar geleden kocht ik mijn huisje. Het is gebouwd in 1865 en het is het fijnste huis wat ik ooit gehad heb. Het staat midden in de binnenstad maar het is een oase van rust. In dit huis leerde ik breien. En toen haken. En toen begon ik met bloggen, Flickr en Etsy. En ondertussen kwamen mijn vriendje (die zijn eigen huis heeft) en ik steeds vaker samen hier. Ons leven veranderde en we begonnen zo te wennen aan Delft dat we graag samen hier wilden wonen. Maar jammer genoeg is mijn huisje te klein. Daarom is het nu verkocht. Opeens gaat alles zo snel. Vanmorgen hoorde ik dat mijn huisje voor het einde van het jaar leeg moet zijn. En ook al ben ik heel blij met de nieuwe periode die we samen tegemoet gaan, het zal toch ook gek zijn om deze deur achter me dicht te trekken. Ons nieuwe huis staat gelukkig ook in Delft, maar dat is nog niet van ons. Er komt dus nog een spannende tijd aan. Maar eerst... spulletjes pakken en afscheid nemen van dit huis. Snif...

Two years ago I bought my house. It's build in 1865 and it's the nicest house I ever had. It is in the middle of town centre, but it's amazingly quiet here. In this house I learnt how to knit. And then crochet. And then I started with blogging, Flickr and Etsy. And in the meantime my boyfriend (who has his own house) and I were more and more often in this house. Our lives changed and we started to get so very used to Delft that we wanted to live here together. But unfortunately my house is too small. So that's why it is sold now. All of a sudden everything happens so quickly. This morning I heard that my house has to be empty before the end of this year. And although I am really happy with the fact that we will start a new period together, it will be very strange to close this door behind me. I am very glad that our new house is also situated in Delft, but that's not ours yet. So, a very exciting time is coming up. But first... I'll have to pack my stuff and say goodbye to this house. Sniff..

20 comments:

  1. Och Annemarie,
    wat een weemoedig bericht. Ik weet het ook nog goed hoe ik me voelde 2,5 jaar terug toen ik verhuisde. Ik verliet het huis waarin mijn kinderen zijn geboren...
    Heel veel sterkte de komende tijd. Succes met pakken en sjouwen!
    Groet, Esther

    ReplyDelete
  2. Wat jammer dat je je fijne huis moet verlaten, het ziet er schattig uit! Succes met inpakken en fijne dagen!

    ReplyDelete
  3. Het is weer een stap in je leven...
    Het komt goed!

    ~X~ Karin

    ReplyDelete
  4. :(

    Dat is wel jammer inderdaad....
    Kan me voorstellen dat het een dubbel gevoel geeft....
    Dus je krijgt het ook nog druk aan het eind van dit jaar....
    Heb het zelf wel een beetje met het ouderlijk huis.
    Mijn ouders wonen daar nog....
    Maar die hebben wel plannen om in de toekomst (en kan best ook wel snel gaan misschien nog) om daar weg te gaan en het huis dus te verkopen....
    Mijn broer gaat er denk ik niet wonen en zelf zie ik dat ook niet zo zitten....
    Het huis zelf wel. Die vind ik nog steeds mooi!
    Heerlijk huis....
    Maar woonplaats waar het staat trekt me minder....
    Ik vind het een raar idee als het huis straks verkocht wordt en bewoond zal worden door "vreemde mensen" ......

    Ik wens je in ieder geval succes met inpakken en hoop dat jullie samen weer heerlijk zullen vertoeven in jullie nieuwe huis.....

    Groetjes van Ivonne.

    ReplyDelete
  5. Ow Annemarie, dit is het nieuwtje dus... wat spannend! Vooral om zo het jaar uit te gaan... Heel veel succes met inpakken en gelukkig ga je niet te ver weg wonen van dit fijne huisje, dan kun je er nog eens langsgaan.
    Wel heel leuk om dan straks groter en samen te wonen in een ander huis, met meer ruimte voor elkaar en je projecten en activiteiten.

    Het wordt ongetwijfeld prachtig en fijn op jullie nieuwe plek!

    liefs van Maaike

    ReplyDelete
  6. Ik kan me voorstellen dat je het moeite kost om je dierbare huisje te moeten verlaten. Maar je gaat weer wat moois tegemoet! Ik wens je alle succes met het opruimen en inpakken van je spullen. Hopelijk kan je ook nog wat genieten van de Kerstperiode.
    Groetjes, Monique

    ReplyDelete
  7. Oh Annemarie, wat een allerschattigs huisje. Ik kan me voorstellen dat het even slikken is om het te verlaten. Gelukkig is de reden waarom een hele goede.

    Succes met inpakken en sjouwen!

    Groetjes Maartje

    ReplyDelete
  8. Good luck to you, Annemarie! It must be hard to part with your house.

    ReplyDelete
  9. Nou, ik kan het me enorm voorstellen, de tweestrijd van je leuke plekje moeten verlaten - en het samenwonen. Maar wees ook trots op jezelf dat je zo'n een lekker plekje hebt gehad en kijk terug met een smile, en weet je, de gave om een huis-tot-lekker-plekje-te-maken heb je, dus dat wordt nog leuker Met je lief! En neem veel foto's voor je herinneringen... groetjes!

    ReplyDelete
  10. verhuizen is niet makkelijk hé : uitkijken naar een spannend een nieuw begin met een mooie toekomst maar ook een mooi verleden achterlaten...
    Ikzelf hecht me ook altijd erg aan mijn ' thuis ' en vind verhuizen echt wel moeilijk.
    Maar als dat nieuwe ' thuisje ' dan vorm beint te krijgen en begint te onstaan, is dat ook zo heerlijk !
    Ik wens je snel een nieuw 'thuisgevoel' toe !

    ReplyDelete
  11. al is het moeilijk om zo'n huis met zo veel herinneringen achter je te moeten laten. een nieuwe start van jullie gaat beginnen. gefeliciteerd met het verkopen van je huis.
    maar dat is wel heel snel.
    veel succes met het leeg pakken en de verhuizing

    ReplyDelete
  12. Zie het zo, je laat iets mooi's achter om nog iets vel mooiers te beginnen!
    Succes met het afscheidt en succes met het nieuwe!
    Lieve groet Michaja

    ReplyDelete
  13. Oh, congratulations! You are lucky that you could sell so quickly. You will be entering a new phase in your life. Good luck on moving and don't feel sad...think positively about it and all will be good. Everything will work out just fine! I will say Merry Christmas to you now and know you will have the best New Year ever!

    ReplyDelete
  14. Lastig om afscheid te nemen.
    Super dat je samen aan een nieuw deel van je leven gaat beginnen.
    Geniet vooral in deze spannende tijd.
    Groetjes en succes Brigitte

    ReplyDelete
  15. Ik snap heel goed dat je dit huis niet zomaar fluitend verlaat, wauw wat een plaatje is het! Verhuizen met de feestdagen is best pittig. Heel veel succes en veel geluk!

    ReplyDelete
  16. We zullen je huissie missen, maar er komen mooie en bijzondere dingen voor in de plaats!

    ReplyDelete
  17. Stopping by to wish you a very merry xmas!!

    ReplyDelete
  18. Hi,
    I'm following from the blog hop.
    I'd love a follow back at www.mikaspantry.blogspot.com
    Thanks!
    Mika

    ReplyDelete
  19. wat een romantisch verhaal!
    en natuurlijk met een happy end: en ze leefden nog lang en gelukkig!!!

    ReplyDelete
  20. Hi. Stopping by to invite you to come check out week 5 of Thrifty Thursdays. Happy New Year!

    Johnnie

    ReplyDelete