Saturday, January 2, 2010

Nog even oefenen


Gelukkig heb ik met Kerst van mijn moeder een heleboel nuttige tips gekregen, maar er valt natuurlijk nog een hoop te oefenen. Om het meerderen en minderen nu eens echt goed onder de knie te krijgen besloot ik een - voor mij - lastig patroon uit te kiezen. Omdat ik alleen nog een restje zwarte Hoooked Zpagetti over had werd het deze wat sombere - maar toch ook wel gezellige - vette muis.
During Christmas my mom helped me a lot with my crochet projects, but of course there's still a lot to practice. To get the hang of increasing and decreasing I decided to choose a difficult project. I had a little Hoooked Zpagetti in the color black so I made this very dark - but pretty - mouse.

3 comments:

  1. Ik vind deze muis wel erg grappig; als je de kikker ook nog eens gaat maken, wordt die zeker felgroen!
    groetjes, Nel

    ReplyDelete
  2. Betty van der HulstJune 1, 2010 at 11:03 AM

    Ciao Annemarie,
    leuk blog heb je, ik ben zelf ook druk bezig met vierkantjes haken en ben aan het experimenteren met allerlei materiaalcombinaties. Het voordeel is dat ik eindelijk eens afkom van alle restjes wol en katoen in huis!!!
    Heb je misschien het patroon van de muis voor mijn dochter van 13? Zij is een fanatieke breier en haakster! Het lijkt ons nl. leuk om kolossale knuffelbeesten te maken van Zpagetti...moeten we het materiaal eerst wel in Italie zien te krijgen;D Hoeveel weegt de muis ongeveer ivm de te bestellen hoeveelheid?
    Groetjes uit Italia!
    Betty (en Iris)

    ReplyDelete
  3. Hoi Betty en Iris!
    Bedankt voor je compliment!
    Ik heb even gekeken want het patroon van de muis komt uit een boekje. Dat is het boekje "Breien leer je zo" van Rina Soffers. Er staan meerdere knuffels in dus dan kun je even vooruit (-: Ik kan me eerlijk gezegd niet herinneren hoeveel Zpagetti er in ging, maar als je een bol van 1000 gram neemt heb je zeker genoeg. Zou je via de site van Hoooked niet gewoon kunnen bestellen en naar Italie kunnen laten versturen?
    Groetjes,
    Annemarie

    ReplyDelete